Gerry Mulder

Gerry Mulder

Pling, pling, pling… wat gebeurt er allemaal?

Het loopt al vanaf de opening op 05 juni jl. storm in de winkel. En ook tijdens de 2e coronagolf hebben we tot op heden niet te klagen over belangstelling. Nog wekelijks ontvangen we vele nieuwe klanten uit alle hoeken en gaten van het land, en zelfs van buiten de landsgrenzen. Kortom, het gaat goed met Craft Coffee & Pastry en daar zijn we jullie heel dankbaar voor!

Vanaf het begin varen we een duidelijke koers en ligt de focus op de winkel. Maar de vragen om ook te gaan verzenden bleven maar komen. Begrijpelijk, want waar de ene klant het er voor over heeft om vanuit Limburg of Drenthe naar Amsterdam te rijden voor een bezoek aan onze winkel, is dat uiteraard niet voor iedereen mogelijk. En dus werkten we achter de schermen aan een nieuwe website met een heuse webshop.

De webshop werd gebouwd, de producten in het systeem gezet en de betaalmodule geïnstalleerd. Kortom, alles was gereed om ook online bestellingen te kunnen aannemen. En toch twijfelden we… zou het wel goed gaan? Moesten we het wel doen? Was het niet te snel? Vanuit een eerdere online onderneming die we ooit hadden wisten we dat verzenden niet iets is wat je er zomaar even bij doet. En toch besloten we vorige week om de webshop open te zetten en via de social media kanalen kenbaar te maken dat we een nieuwe website hadden.

Het duurde precies 2 minuten tot de eerste “pling” hoorbaar was van de betaling die een afgeronde bestelling met zich meebrengt. Dat klonk goed, het werkte… toen 2 minuten later nog een “pling” klonk, gevolgd door “pling, pling, pling, pling” begon ik me naast mijn enthousiasme ook wat zorgen te maken. Dat ging wel erg snel. We waren nog geen 10 minuten onderweg en er waren al 6 bestellingen binnen. Maar zo bedacht ik mij, dat waren de eerste enthousiastelingen het zou wel wat afnemen. Maar dat deed het niet, de ene “pling” na de andere “pling” bleef maar komen en na een half uur zat ik in paniek naar het scherm te kijken waar de bestellingen maar binnen bleven stromen. Ik kan je vertellen dat dit van die momenten zijn waar snelle actie vereist is, maar je in plaats daarvan gedurende een kwartier wezenloos voor je uit zit te kijken, niet wetende wat je moet doen.

Fantastisch natuurlijk al die bestellingen, maar we moesten ze ook nog kunnen maken en verwerken. Maar, hoe dan? Uiteindelijk kon ik niet anders dan alles maar even op uitverkocht te zetten.

En toen konden we de balans op gaan maken van alle bestellingen…Uiteindelijk werden er in 45 minuten tijd ruim 50 bestellingen geplaatst, en zeker geen kleintjes. Uiteraard iets om verschrikkelijk trots op te zijn. Maar hoe gingen we er voor zorgen dat het ook volgens afspraak verstuurd kon gaan worden? Gelukkig hebben familie en vrienden ons bijgestaan en slaagden we er met elkaar in om al die bestellingen in 2 dagen verzonden te krijgen. Toen op woensdag de laatste doos de deur van de bakkerij verliet haalden we opgelucht adem, het was gelukt, de enorme klus zat erop! Maar de werkdruk was zo hoog dat we er niet van hadden kunnen genieten en we hadden het gevoel dat dat ook voor de klanten in de winkel merkbaar zou zijn geweest. En juist het contact met de klanten in de winkel is zo belangrijk voor ons.

We konden dus helaas niet anders concluderen dan dat we dit niet nog een keer op deze manier zouden doen.

Ondertussen blijven er op dit moment vragen binnen komen via social media, via de mail en via telefoon wanneer er weer besteld kan gaan worden. En hoe graag we ook alle potentiele klanten willen bedienen, we kunnen op dit moment niet aan die vraag voldoen zonder onszelf voorbij te lopen. En daarmee zouden we de winkel in gevaar brengen en dat willen we zeker niet. We zijn veel te blij met de winkel en het plezier wat we daar uithalen. De klanten zien genieten van onze producten is onbetaalbaar! Het bestellen via de webshop heeft ons enorm veel kopzorgen (en daarmee hoofdpijn) bezorgd. We hebben dan ook besloten de webshop niet zomaar opnieuw open te zetten. Hoe vervelend en teleurstellend ook voor de mensen die zo graag willen bestellen, maar op de huidige winkellocatie, met de huidige mensen en middelen gaat het ons onmogelijk lukken deze enorme aantallen bestellingen te verwerken. Wij gaan de komende periode het proces evalueren en kijken hoe en wat we anders kunnen doen. Maar voorlopig houden we de focus weer op de winkel.

Tot die tijd zult u dus helaas voor die lekkere glutenvrije croissants, luchtige witte broden en ander lekkers van ons naar Amsterdam moeten komen om ze op te halen. Bestellen voor u het komt halen mag uiteraard wel, dat kan door 48 uur van te voren een e-mail te sturen aan bestellen@craft-amsterdam.nl   

Bedankt voor het vertrouwen aan diegenen die zo snel hebben besteld. We zien dit als een enorm compliment.

Graag tot ziens in de winkel, tot snel!

Gerry & Nilüfer

 

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Volg ons ook op social media:

Op de hoogte blijven?

Laat je e-mail adres achter en wij sturen een mail bij een nieuwe blog!